joi, 31 martie 2016

Declaratie a Grupului pentru Romania (GpR)



DECLARAŢIE 
cu privire la constituirea unei alianţe politice pentru punerea în aplicare a Proiectului de Ţară promovat de Grupul pentru Romania

Grupul pentru România (GpR), înfiinţat la data de 13 ianuarie 2016, susţine crearea unei alianţe politice care să fie în măsură să pună în aplicare Proiectul de Ţară promovat de GpR, bazat pe Constituţia Cetăţenilor, cu respectarea următoarelor condiţii:
1.     Aceasta alianţă politică este deschisă tuturor partidelor politice care nu au participat la guvernarea României după 1989.
2.     Toate partidele care participă la această alianţă se obligă să militeze şi să acţioneze pentru punerea în practică a Proiectului de Ţară promovat de GpR.
3.     Candidaţii propuşi de partidele care intră în Alianţă trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
3.1  Nu au facut şi nu fac poliţie politică, nu au fost şi nu sunt în serviciul unei organizaţii cu caracter secret din România sau din afara acesteia şi nici nu au colaborat şi nu colaborează cu asemenea organizaţii.
3.2  Nu au ocupat nici o funcţie de conducere în partidele politice care au participat la guvernare în ultimii 26 de ani (FSN, PDSR, APR, PSD, FDSN, PD, PLD, PDL, PNL, PUR, PC, PNTCD, UNPR, PER, PRM, PUNR, PSM, UDMR) şi nu au ocupat nici o funcţie publică electivă, candidând din partea acestor partide.
3.3  Nu au fost condamnati pentru acte de corupţie si nu sunt urmariti/ anchetati pentru fapte penale.
3.4  Sunt recunoscuti ca buni profesionişti în domeniul lor de activitate.
3.5  Sunt recunoscuti ca luptători pentru apărarea intereselor naţionale şi ale comunităţilor din care fac parte.
4.     Grupul pentru România va sustine şi candidaturile independenţilor care se vor angaja să militeze şi să acţioneze pentru punerea în practică a Proiectului de Ţară promovat de Grup şi care respectă condiţiile prevăzute la pct.3 de mai sus.

joi, 10 martie 2016

COMUNICAT


GRUPUL PENTRU ROMÂNIA (GpR) cere desfiinţarea Fondului PROPRIETATEA, prin abrogarea tuturor actelor normative prin care a fost înfiinţat şi pe baza cărora funcţionează acest fond de investiţii.
GpR solicită actualelor autorităţi ale statului român să recupereze capitalul în valoare de peste 4 miliarde de euro care a fost furat de la poporul român prin crearea acestui fond de investiţii şi trecut în proprietatea privată a unor grupuri de interese transnaţionale.
Fondul PROPRIETATEA a fost creat în baza Legii nr. 247/2005, lege adoptată prin asumarea răspunderii, cu sprijinul majorităţii parlamentare constituită de Alianţa DA (PDL şi PNL).
Oficial, Fondul Poprietatea a fost infiinţat pentru despăgubirea proprietarilor desposedaţi abuziv de regimul comunist. În realitate, Fondul a fost transformat într-un instrument de jefuire a poporului român de o însemnată parte a capitalului acumulat în aşa-zisa proprietate socialistă, a întregului popor.
Prin Hotărârea Guvernului nr.1481/2005, Fondul PROPRIETATEA a devenit proprietar asupra a 15-25% din capitalul companiilor energetice si de transport unde Statul Roman fusese făcut actionar prin Legea 15/1990: Petrom, Romgaz, Hidroelectrica, Transelectrica, Transgaz si toate societatile de transport, distributie si furnizare de electricitate, etc. La care se adaugă Poşta Română, Aeroportul Bucureşti, Administraţia Porturilor Maritime şi multe altele.
Practic, cine controleaza Fondul Proprietatea controleaza toate aceste companii, cele mai multe de importanta strategica pentru Romania.
Ulterior, tot felul de “investitori strategici”, cu tot felul de falsuri, cu complicitatea Agenţiei Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor, ANRP, dar şi a multor instanţe judecătoreşti, au devenit proprietarii Fondului PROPRIETATEA, în final, acest Fond ajungâd să fie controlat de către miliardarul Paul Singer, unul dintre cei mai mari rechini financiari transnaţionali.
GpR solicită actualelor autorităţi ale statului român să recupereze nu numai capitalul în valoare de peste 4 miliarde de euro furat prin Fondul PROPRIETATEA, ci tot capitalul de care poporul român a fost deposedat prin Legea 15/1990 şi actele normative adoptate în baza acestei legi neconstituţionale.
Dacă actualele autorităţi ale statului român vor rămâne surde la solicitările noastre, nu ne rămâne decât să încredinţăm aceste solicitări noului stat român, cel care va fi creat prin adoptarea Constituţiei Cetăţenilor, dar actualele autoritaţi vor trebui să răspundă pentru prejudiciile provocate, între timp, poporului român, nu numai politic, ci şi material şi penal.
9.03.2016

marți, 1 martie 2016

COMUNICAT

Iată, în cele ce urmează, nota de fundamentare, prezentată în reuniunea GpR din data de 24 februarie 2016, de către domnul Constantin COJOCARU, membru fondator al Grupului.
Luni, 22 februarie 2016, Premierul României s-a folosit de prilejul oferit de Adunarea Generală a Asociaţiei Comunelor din România pentru a repune pe tapet problema regionalizării administrative a României, obiectiv crucial al grupurilor de interese transnaţionale, pas important spre disoluţia statului naţional al Românilor.
În discursul ţinut cu acest prilej, Premierul României reia ideile susţinute de predecesorul său imediat după câştigarea alegerilor parlamentare din anul 2012, care a încercat să pună în practică poruncile primite de la grupurile antiromâneşti care îl ajutaseră să fure voturile românilor şi să se instaleze la Palatul Victoria. Fostul Premier a trebuit să renunţe la ideea regionalizării administrative a României, ca urmare a protestelor vehemente venite din partea societăţii civile, proteste la care am participat şi mulţi dintre cei care, în prezent, suntem membri ai GpR.
Acum, noul Premier al României, apreciind, probabil, că românii au uitat pericolul, reia subiectul regionalizării administrative, subiect drag şi actualului Preşedinte al României, îmbrăcându-l cu argumente noi, dar la fel de şubrede şi la fel de periculoase ca şi cele folosite de predecesorii săi la Palatul Victoria.
Primul-ministru ne spune că ne trebuie regiuni administrative fiindcă altfel nu putem descentraliza deciziile administrative şi nu putem accesa integral fondurile europene. În realitate, România este regionalizată, conform normelor europene, de peste un deceniu, nimic nu ne împiedică să descentralizăm deciziile adiminstrative, iar în ce priveşte fondurile europene, acestea reprezintă câteva procente din sumele care ies din ţară şi nu putem accesa fondurile europene nu pentru că nu avem regiuni administrative, ci, pentru că suntem săraci, pentru că suntem jefuiţi de corporaţiile transnaţionale.
In discursul susţinut la Adunarea Generală a Asociaţiei Comunelor din România, Primul-ministru a afirmat că administraţia locală din România s-ar confrunta cu următoarele trei mari probleme:
1) fragmentarea administraţiei publice locale, în special în mediul rural, dar şi la nivel regional;
2) probleme serioase de coordonare şi integrare a diferitelor programe de dezvoltare, finanţate din fonduri naţionale sau europene, la toate nivelurile: local, judeţean, regional, naţional;
3) problema resurselor financiare pe care le are la dispoziţie administraţia publică locală: venituri proprii reduse - multe autorităţi locale se bazeaza aproape exclusiv pe diferitele tipuri de transferuri.
“În primul rând – ne spune premierul - este vorba de problema fragmentării administraţiei publice locale, în special în mediul rural: avem multe unităţi administrativ-teritoriale sărace, cu populație foarte redusă, cu cheltuieli de funcţionare mari, fără resurse şi care nu pot oferi populaţiei decât servicii publice de o calitate scăzută şi cu costuri foarte mari. Acelaşi fenomen de fragmentare se întâlnește și la nivel regional: consiliile județene își urmăresc în general strict funcțiile şi interesele lor teritoriale, sunt unități administrativ-teritoriale prea mici pentru a impulsiona decisiv dezvoltarea economică dintr-o anumită zonă.
În al doilea rând, avem probleme serioase de coordonare și integrare a diferitelor programe de dezvoltare. Eforturile şi resursele se împart într-o mulțime de proiecte izolate, ne-corelate, al căror efect asupra dezvoltării economice și edilitare este limitat, datorită calității scăzute sau a lipsei consumatorilor sau utilizatorilor. Acest lucru se întâmplă în cazul multor drumuri, sisteme de apă și canalizare sau şcoli.
În al treilea rând este problema resurselor financiare pe care le are la dispoziție administrația publică locală: venituri proprii reduse – multe autorități locale se bazează aproape exclusiv pe diferitele tipuri de transferuri. Aceste transferuri sunt alocate de multe ori ne-transparent, după preferințe politice sau alte criterii decât nevoia reală, nivelul de dezvoltare economică sau calitatea proiectelor depuse. De asemenea, există riscul foarte serios ca multe din obiectivele realizate cu bani europeni să se degradeze sau să nu producă serviciile pentru care au fost realizate din lipsa resurselor pentru cheltuielile de operare și întreținere. Aici riscăm nu doar să trebuiască să rambursam UE acele fonduri.
Soluţiile propuse, în final, de către Primul-ministru sunt:
1. Comasarea localităţilor;
2. Desfiinţarea judeţelor;
3. Crearea 15-18 regiuni administrative, prin fuziunea a 2-3 judeţe actuale, adică exact cât trebuie ca să poată fi înfiinţată şi Regiunea Autonomă Maghiară.
Premierul este în mare eroare şi în stabilirea diagnosticului şi în stabilirea tratamentului.
1. Comunele şi oraşele României sunt sărace nu pentru că sunt mici, ci pentru că au fost devalizate, decapitalizate, au fost şi sunt jefuite de avuţia pe care au creat-o şi o crează cetăţenii lor.
Comunele şi oraşele României sunt sărace pentru că, din cele 150 de miliarde de euro, cât producem, anual, 90 de miliarde de euro ne sunt luate de cei care au devenit proprietarii capitalului românesc, prin hoţiile numite “privatizări”, “retrocedări”, “despăgubiri”, pentru că 60 miliarde de euro pleacă din ţară, în fiecare an, fără să fie declarate şi impozitate.
Comunele României sunt sărace pentru că ţăranii români au fost aduşi la sapă de lemn, fiind obligaţi să vândă străinilor şi bruma de terenuri pe care le-au moştenit.
2. Problemele de coordonare şi integrare a programelor de dezvoltare ale localităţilor ţării, ca şi a ţării, în ansamblul ei, se rezolvă nu prin crearea de mastodonţi administrativi, ci prin democratizare, prin scoaterea statului de sub controlul mafiei politice şi punerea lui sub contolul cetăţenilor. Detaliile sunt precizate în Constituţia Cetăţenilor.
3. România este singurul stat membru al Uniunii Europene ale cărui venituri bugetare sunt mai mici decât o treime din PIB, respectiv, puţin peste 30%, în timp ce, în statele civilizate ale Uniunii, veniturile bugetare reprezintă peste 50% din PIB. Nu avem bani nici la bugetul de stat, nici la bugetele locale nu pentru că avem commune şi oraşe mici, ci pentru că suntem jefuiţi, de cei care au pus stăpânire pe ţară.

TARA SE DUCE DE SUB PICIOARELE NOASTRE...

OIERII SI CÂINII CIOBĂNEȘTI
Elevi, studenți si tineri români!
Au venit DACII in capitală!
Câțiva nemernici dintre noi ne-au vândut energia, industria, băncile, zăcămintele, solul și subsolul, sănătatea si învățământul.
Cultura si arta au devenit cenușărese triste si perverse. Cativa nemernici dintre noi, crescuți ca-n sânul lui Avraam au vândut sau ipotecat aproape tot.
Acum vor câinii! Țara arde si baba se piaptănă, ca sa pară fecioară!
Țara se duce de sub picioarele noastre, iar parlamentarii se ocupa cu “legisoare” cu care-si justifica mărirea salariilor!
Ne-a rămas doar APA. Vor “contorizarea” puțurilor!
Apa “nu va mai fi a ta” in țara ta, fiindca nici țara nu va mai fi a ta! Nici aerul tării! Nici viața. Nimic nu va mai fi al tău!
Poti sa ai câte terenuri vrei! Poti fi stăpân peste păduri si ogoare!
Îți vor confisca APA. Apa, leagan al vieții si al perenității tale, popor de oieri si agricultori. Popor cuminte si cinstit, care nu ai atacat pe nimeni!
Popor al meu iubit! Nu te lăsa, fiindca nici nu știi câți îți suntem alături.
Va implor, nu va lăsați prostiti: turmele voastre, câinii vostri, terenurile, casele si femeile voastre cuminți ne-au adus până in secolul acesta, nenorocit de haimanale, secol pe care vrem sa-l depășim.
Ce este viața fără demnitate? Ce suntem noi fără urmașii de care trebuie sa avem grija? Nimic!
Da, totul este o lupta! Sa luptam deci, având curajul Dacilor liberi, care s-au sacrificat pentru noi. Lor le suntem datori! Ei nu au dispărut, suntem chiar noi!!!
Si trebuie sa le aruncam in fata un ferm si definitiv: PANA AICI!

Florin ZAMFIRESCU

CE VREA GRUPUL PENTRU ROMANIA?

Multă lume se întreaba ce vrea GRUPUL PENTRU ROMANIA (GpR)...S-ar putea spune multe despre acest grup format din necesitate si disperare. Vin azi doar cu o lămurire simpla.
Spectrul "dispariției României" ne insufla energii nebănuite. Grupul pentru România spera sa trezească in SOCIETATEA CIVILĂ instinctul de conservare. Atunci cand toate acțiunile guvernanților duc la destrămarea unei tari milenare, corpul cangrenat al nației trebuie sa se apere. Asta dorește GpR - apărarea si revenirea la normal, ieșirea din adormire a tuturor, fiindca numai împreuna ne putem salva. Si cât mai repede. Liniștea si cumințenia impuse de guvernanți sunt moarte sigura! Ieri, forestierii romani au ieșit in strada... Oierii si-au cerut drepturile... "Câinii latră" si "ursul" merge mai departe...
Imaginea unui popor cum este poporul kurd - patruzeci de milioane de vorbitori ai aceleiași limbi, cu aceeași cultura, dar fără patrie este răvășitoare. Toată "democrația lumii" nu poate rezolva problema kurzilor! Nu vrem ca si noi sa devenim un popor rătăcitor, care si-a uitat istoria de dragul "planurilor cincinale". Da, știm, avem o tara prea frumoasa ca s-o putem păstra fără lupta"...
GpR vrea sa-si păstreze tara! Atât...

COMUNICATUL nr. 6

GRUPUL PENTRU ROMÂNIA (GpR) denunţă jefuirea fondului funciar românesc şi cere tuturor românilor să se unească într-o amplă mişcare naţională, care să oprească acapararea teritoriului naţional de către oligarhia autohtonă în complicitate cu grupurile de interese transnaţionale.
Iată, în cele ce urmează, nota de fundamentare prezentată de domnul Ioan ROŞCA în reuniunea GpR din data de 24 februarie 2016.
1. Denunţăm jefuirea fondului funciar românesc, operată de regimul postcomunist - cel care a comis şi privatizarea distrugătoare a intreprinderilor, smulse ilicit din proprietatea poporului, prin legea 15/1990.
În această a doua etapă a unei operaţii care trebuie observată şi incriminată în întregul ei, proprietăţile agricole şi silvice capturate în numele statului comunist în etapa precedentă au fost împărţite între numeroşii profitori ai "tranziţiei", dirijaţi de moştenitorii nomenclaturii securisto-comuniste, cu sprijinul juriştilor rămaşi în serviciul lor.
Jefuitorii au pus mîna şi pe pădurile publice şi au căpuşat despăgubirile distribuite prin ANRP, îmbogătindu-se fulgerător şi necinstit. Pentru ca, în final, pentru a-şi valorifica prada, evitînd confiscările potenţiale, să vîndă masiv teren străinilor "de bună credinţă", asigurîndu-se astfel şi de complicitatea acestora în acoperirea furtului sistematic al pămîntului românesc.
Trebuie să luptăm nu numai pentru reconstituirea capitalului distrus prin aşa-numita „privatizare”, dar să nu lăsăm să ne fugă de sub picioare nici pămîntul acaparat ilicit.
2. Terenurile moşiereşti expropiate au fost retrocedate selectiv (celor care au cazut la pace cu reţeaua "recuperatorilor", ce deţinea cheile "justiţiei autonome"- adică secretul cîştigării proceselor) şi cu tardivitatea necesară pentru înstrăinarea prin licitaţii şi privatizări delictuale a unei bune părţi din patrimoniul IAS; pentru compensarea terenului "evaporat", oferindu-se ulterior despăgubiri arbitrare- controlate prin reţeaua samsarilor. Tot sub IAS fuseseră ascunse terenurile abandonate de chiaburii terorizaţi de cotele imposibile şi arestările masive, sustrase retrocedării mai uşor, pentru că nu fuseseră trecute la rol şi nu existaseră probe scrise de achiziţie (în regat, moştenirile făcîndu-se fără act şi neexistînd carte funciară); sau dacă au existat, puteau fi găsite foarte greu în buncărul arhivelor; iar dacă erau totuşi furnizate de petenţii de rînd, li se cerea acestora să dovedească şi "continuitatea"- adică să prezinte actele prin care fuseseră deposedaţi... fără acte nominale; asta în timp ce petenţilor speciali li se acorda uşor orice suprafaţă.
Cît priveşte categoria micilor proprietari, înscrişi cu forţa în CAP - unde au fost folosiţi ca sclavi, ea a fost întîi jefuită de Comisiile de desfiinţare a CAP - care au înstrainat mafiot patrimoniul cooperativelor şi de centrala care a evaporat fondul de pensii al cooperatorilor, o dată cu arhiva corespunzătoare; după care, a fost rîndul nelegiuitorului fesenist înhăitat cu Comisiile de fond funciar - care au realizat "reconstituirea"... pe alte poziţii decît cele deţinute iniţial, dacă acestea erau valoroase.
Mizeria genocidară la care au fost condamnaţi foştii cooperatori, împreună cu măsurile luate pentru "cîştigarea pariului cu agricultura" (adică descurajarea micilor producători, siliţi la băjenie pe aiurea şi determinaţi să-şi vîndă terenurile ieftin "comasatorilor") au fost completate cu dispariţia islazurilor, transferate în prundişuri şi rîpi - în timp ce fostele păşuni comunale, bine plasate, ajungeau în mîinile "băieţilor deştepţi".
Primarii şi consilierii au distribuit netingheriţi către clientela lor (prin concesiuni, vînzări, dări în folosinţă gratuită) numeroase terenuri sustrase reparaţiilor (nepuse la dispoziţia Comisiilor de fond funciar, controlate de aceleaşi persoane), în ciuda regulamentelor care afirmau prioritatea reparaţiei în natură şi eludînd legile care enumerau moduri în care "se puteau" disponibiliza terenuri aflate în administrarea diverselor instituţii.
3. Deşi nu avem motive să sperăm că vor fi demarate acţiuni corectoare eficace, în cadrul unei legalităţi care a favorizat sistematic răufăcătorii funciari, cerem constituirea unor organisme de cercetare penală specializate, care să verifice deciziile Comisiilor de fond funciar, Judecătoriilor, şi ANRP şi NUP-urile procuraturii - constatînd nulitatea actelor abuzive şi operînd anulările de rigoare, retrocedînd terenurile la adevăraţii proprietari şi penalizînd exemplar autorii jafurilor şi abuzurilor şi pe cei care au împiedicat pînă acum inculparea lor.
Sîntem convinşi că o astfel de acţiune, dacă ar fi riguros organizată, ar aduce importante beneficii materiale şi morale părţii sănătoase a societăţii româneşti.
Nu ar trebui să mai fie aplicată mecanic şi dolosiv nici prezumţia cumpărării cu bună credinţă, unor complici care au achiziţionat terenuri la preţuri mult sub valoarea reală. Şi nici să mai beneficieze de impunitate recuperatorii, samsarii, comasatorii, primarii şi consilierii - în conflict de interese - care au distribuit teren părtaşilor sau intermediarilor de paie, pentru a-l cumpăra apoi de la ei.
4. Dar ca să depăşim actualul blocaj, ar trebui probabil să urcăm un etaj mai sus pe scara cauzelor/vinovăţiilor, trecînd de la încălcarea criminală a legilor la conceperea şi folosirea criminală a lor.
Alături de justiţiari perseverenţi ca domnul Gheorghe Cozmuţă, denuţăm utilizarea instituţiilor statului (parlamentul, administraţia centrală şi locală, sistemul juridic, arhivele, cadastrul etc. ) întru realizarea marelui jaf funciar. Dar ne îndoim că un astfel de adevăr va putea fi admis de cei care trăiesc din perpetuarea sistemului, profită de el, sînt în slujba lui, sau au fost îndoctrinaţi să nu-i vadă adevărata faţă. Ei vor susţine pînă la capăt maşinăria care ne distruge societatea.
Noi semnalăm, în numele celor ce mai pot percepe realitatea, falsa legitimitate a sistemului/regimului care a pus la punct spolierea de pămînt a populaţiei româneşti, capturate de un stat român vădit uzurpat.
Denunţăm racilele cadrului juridic, care a susţinut metodic nedreptatea şi dorim inculparea celor care au deturnat sistemul judiciar şi aparatul statal, folosindu-le impotriva populaţiei, incălcînd suveranitatea poporului, ce se află deasupra şi dedesubtul oricărei norme şi e stipulată – formal - de actuala constituţie.
5 În fine, pentru ca o astfel de spoliere a poporului cu ajutorul instituţiilor să fi îngreunată constituţional şi să poată fi pedepsită exemplar, dacă reţeaua uzurpatorilor pierde puterea, cerem schimbarea actualei constituţii, care nu face faţă criminalităţii suprastatale şi juridice.
Astfel de garanţii ale unei democraţiei reale, în care "reprezentanţii" care fac legile nu pot jefui cu ajutorul lor "reprezantaţii" care trebuie să le respecte, sînt introduse în Constituţia Cetăţenilor. De aceea dorim promovarea dezbaterii pe marginea acesteia în spaţiul public. Poporul român are dreptul la un stat care să nu mai poată fi folosit împotriva lui. Sau măcar să ştie că există astfel de propuneri.
6 Unii pretind că integrarea europeană nu ar permite o astfel de revoluţie justiţiară. Respingem o astfel de interpretare a "integrării", invocată de vinovaţii locali (cu sprijinul ocult al compliciilor de aiurea) întru protejarea distrugătorilor României - care reprezintă un pericol cancerigen şi pentru Europa, dacă nu sînt daţi jos de la cîrma statului român. Europei occidentale trebuie să-i atragem atenţia că ţările din Europa de Est au probleme specifice, extrem de grave, pe care trebuie să fie ajutate - şi nu împiedicate - să le rezolve, că acest cinism faţă de o ţară victimă pune într-o lumină urîtă o civilizaţie mercantilă decadent.
Dacă nu li se impune o postură de colonie, românii nu pot fi exploataţi pînă la distrugere, fără stavile, de mafia locală, pentru ca să nu se rişte perturbarea stabilităţii bursiere la cîteva mii de km.
Sîntem convinşi că nişte adevăraţi reprezentanţi ai intereselor cetăţenilor români ar şti cum să explice concetăţenilor europeni de ce Romania are nevoie de metode speciale pentru a depăşi patologia socială întreţinută de uzurparea politică şi a-şi recupera pămîntul jefuit - de care şi românii au nevoie ca să trăiască demn .
24.02.2016

COMUNICATUL nr. 5 din 17.02.2016

Grupul pentru România (GpR) susţine LEGEA COJOCARU privind construcţia economiei democratice.
GpR consideră că oligarhizarea şi înstrăinarea capitalului naţional reprezintă cele mai mari ameninţări la adresa siguranţei naţionale a poporului român. Continuarea acestor două procese va avea ca efect disoluţia şi, în final, distrugerea României.
Singura soluţie reală pentru oprirea dezastrului şi reaşezarea poporului român pe calea bunăstării şi demnităţii constă în democratizarea şi românizarea capitalului, prin mecanismul juridic şi financiar care face obiectul proiectului de lege privind construcţia economiei democratice, cunoscut sub denumirea de Legea Cojocaru.
GpR consideră că adoptarea şi punerea în practică a prevederilor Legii Cojocaru nu pot fi realizate decât printr-o mare mişcare naţională de eliberare a României de sub dominaţia oligarhiei care a pus stăpânire pe ţară în ultimul sfert de veac . În contextul geopolitic actual, o astfel de mişcare de eliberare naţională poate reuşi numai dacă ea se va conecta cu mişcările de aceiaşi natură care se nasc în acest moment în ţările din jurul nostru.
În cadrul reuniunii lor din data de 17 februarie 2016, membrii Grupului pentru România au continuat dezbaterea proiectului de lege privind construcţia economiei democratice, elaborat de domnul Constantin COJOCARU, doctor în economie, membru fondator al Grupului.
În susţinerea proiectului său, domnul Cojocaru a făcut următoarele precizări:
1. În ultimii 26 de ani, în România, prin marile hoţii numite „privatizări”, „retrocedări” şi „despăgubiri”, a fost construită o economie oligarhică, de tip neocolonial, în care cea mai mare parte a capitalului a ajuns în proprietatea unei minorităţi, formată din politicieni şi camarila acestora, în cea mai mare parte străini.
2. Economia oligarhică de tip neocolonial este o economie bolnavă, care produce puţină valoare adăugată, aceasta fiind însuşită, în cea mai mare parte, de către oligarhi, şi transformată în bunuri de huzur sau transferată în afara ţării, marea masă a populaţiei fiind condamnată să trăiască din salarii şi pensii de mizerie, lăsată fără nici o şansă de a face economii, a investi, a crea noi capacităţi de producţie şi locuri de muncă.
3. Grupurile de interese transnaţionale au ajuns să controleze aproape 90% din capitalul utilizat, în prezent, în România, în ciuda faptului că investiţiile făcute de străini în ultimii 26 de ani nu reprezintă nici 1% din totalul învestiţiilor realizate în această perioadă.
4. Aproape toate resursele naturale ale României sunt exploatate de corporaţii private străine, care realizează profituri uriaşe din această activitate.
5. Aproape jumătate din terenurile arabile ale ţării au ajuns în propriatatea străinilor.
6. În anul 2014, PIB-ul României a fost egal cu 150 miliarde de euro. Din această sumă, oligarhii, noii proprietari ai capitalului românesc, şi-au însuşit, sub formă de profituri, peste 90 miliarde de euro, adică peste 60% din PIB, în timp ce în ţările dezvoltate ale lumii - SUA, Marea Britanie, Germania, Franţa, Japonia etc - ponderea profiturilor în totalul PIB-ului este de 25-30%.
Din cele 90 miliarde de euro profituri, au fost declarate şi impozitate mai puţin de 30 de miliarde, restul, de peste 60 de miliarde de euro, nu au fost declarate şi impozitate, cea mai mare parte a lor fiind transferate în afara ţării.
7. În anul 2014, salariul mediu al românilor a fost de 385 euro pe lună, în timp ce salariul mediu al elveţienilor a fost de peste 5.000 de euro pe lună. În România, remunerarea muncii, adică valoarea salariilor şi pensiilor, în anul 2014, s-a ridicat la suma de 35 miliarde de euro, mai puţin de 25% din PIB, în timp ce, în ţările dezvoltate ale Europei acest raport este de peste 50%.
8. România a ajuns ţara cu cea mai ridicată rată a sărăciei din toate cele 28 de state ale Uniunii Europene. La polul opus, cu cea mai mică rată a sărăciei, se află Cehia, ţară, fostă comunistă, ca şi România, dar care, în 1992, a adoptat şi pus în practică o lege a privatizării aproape identică cu aceea prevăzută de „Varianta Cojocaru”, publicată în România la începutul anului 1990, respinsă, însă, de guvernanţii români.
9 Din cauza sărăciei, a lipsei locurilor de muncă, aproape jumătate din populaţia activă a României a părăsit ţara. Consecinţele sunt acelea că mii de familii de români au fost destrămate, că mii de copii au ajuns pradă traficului de droguri şi de carne vie, mulţi se sinucid de dorul părinţilor, că natalitatea a scăzut le cote fără precedent în istorie. Aşa se face că numărul locuitorilor României a scăzut de la 23,2 milioane, în 1989, la sub 20 milioane, în prezent, scădere, de asemenea, fără precedent în istoria poporului român.
Noile generaţii de români, neavând nici o perspectivă să se realizeze profesional în ţară, învaţă carte cu gândul la plecarea în străinătate.
10. Goana după îmbogăţire, prin însuşirea de capital, cu ajutorul căruia să se poată însuşi cât mai mari profituri, prin orice mijloace şi cu orice preţ, a generat şi generează o corupţie generalizată, care distruge valorile civilizaţiei româneşti.
11. Oligarhizarea şi înstrăinarea capitalului naţional reprezintă cele mai mari ameninţări la adresa siguranţei naţionale a poporului român. Continuarea acestor două procese va avea ca efect disoluţia şi, în final, distrugerea României.
12. Singura soluţie reală pentru oprirea dezastrului şi reaşezarea poporului român pe calea bunăstării şi demnităţii constă în democratizarea şi românizarea capitalului, prin mecanismul juridic şi financiar care face obiectul proiectul de lege privind construcţia economiei democratice, cunoscut sub denumirea de Legea Cojocaru.
13. Proiectul de lege prevede constituirea unui Fond Naţional de Capital Distributiv (FNCD), care va fi alimentat, în principal, prin impozitarea progrescivă a marilor averi, „agonisite”, în ultimii 26 de ani, prin hoţiile numite „privatizări”, „retrocedări”, „despăgubiri”. Plus cele făcute prin acte de corupţie.
Impozitul progresiv pe marile averi va fi astfel stabilit încât să se asigure colectarea la FNCD a cel puţin 20% din PIB-ul României. Luând în considerare valoarea actuală a PIB-ului, care este de 150 miliarde de euro, rezultă că, în primul an de aplicare a legii, la FNCD ar putea fi colectată suma de 30 miliarde de euro, adică o treime din cele 90 miliarde de euro care, în prezent, sunt însuşite de proprietarii capitalului. Proprietarilor de capital le vor rămâne 60 miliarde de euro, 40% din PIB, mult mai mult decât le rămâne proprietarilor de capital din Elveţia, de exemplu.
Pe lângă cele 30 miliarde de euro colectate în FNCD, este de aşteptat ca cetăţenii români să mai economisească şi ei cel puţin 10% din PIB, adică alte 15 miliarde de euro, în total, un capital în valoare de 45 miliarde de euro, în primul an de aplicare a legii.
14. Cu o rată de economisire de 30% din PIB, România ar putea înregistra o creştere economică de cel puţin 10% pe an, care ne va ajuta să reducem decalajele care ne despart de ţările dezvoltate ale Europei. Am mai avut o astfel de creştere economică, în cei 25 de ani anteriori anului 1989, iar China a cunoscut a astfel de creştere economică pentru aproape 4 decenii consecutive.
PIB-ul României pe cap de locuitor ar putea creşte de la 8.000 euro, cât este în prezent, la peste 20.000 de euro, în anul 2026, şi la peste 50.000 de euro, în anul 2036, cu mult peste media UE de la acea dată, Nu trebuie să uităm că, în ţările dezvoltate ale lumii, creşterea economică este de 1-2% pe an.
În mod corespunzător, salariul mediu ar putea creşte de la 400 de euro pe lună, cât este în prezent, la peste 1.200 de euro, în anul 2026, şi la peste 3.000 de euro, în anul 2036.
Vor creşte, în mod corespunzător, şi pensiile şi veniturile bugetului public naţional.
15. Proiectul de lege prevede ca sumele colectate în FNCD să fie utilizate astfel:
a) 80%, pentru împroprietărirea cu capital productiv a cetăţenilor ţării;
b) 20%, pentru crearea de capital public, administrat de stat, în beneficiul tuturor românilor.
16. În primii 10 ani de aplicare a legii, fiecare român major va primi de la FNCD suma de 20.000 de euro, pe care o va putea folosi pentru cumpărarea de capital productiv: terenuri, construcţii, maşini, utilaje, echipamente etc.
În aceşti 10 ani, la FNCD ar putea fi colectată suma de 600 miliarde de euro, din care 80%, adică 480 miliarde de euro, va putea fi folosită pentru împroprietărirea fiecărui cetăţen major al ţării cu capital productiv, în valoare de 20.000 de euro.
Dacă împărţim cele 480 miliarde de euro la 20.000 de euro, rezultă cifra de 24 milioane de potenţiali împroprietăriţi, un număr mult mai mare decât numărul românilor care au, acum, 18 ani, plus cei care vor împlini această vârstă, în următorii 10 ani.
17. Evident, cele 20.000 de euro nu pot fi acordate tuturor, în acelaşi timp.
În primul an de aplicare a legii, la FNCD va fi colectată suma de 30 miliarde de euro, din care va fi disponibilă pentru împroprietărire suma de 24 de miliarde de euro (80%). Asta înseamnă că vor putea primi cele 20.000 de euro un număr de 1,2 milioane de români, care vor fi selectaţi prin concursuri de proiecte, organizate conform metodologiei utilizate la accesarea fondurilor europene.
În al doilea an, PIB-ul fiind mai mare, va fi mai mare şi numărul celor care vor primi cele 20.000 de euro.
18. În primii 10 ani de aplicare a legii, va fi acumulat un capital nou, în valoare de de circa 900 de miliarde de euro, care se va adăuga celui existent, acesta având o valoare de 350 miliarde de euro.
Toate cele 900 de miliarde de euro vor intra în MICA proprietate a ROMÂNILOR.
18. Se va schimba TOTAL structura proprietăţii asupra capitalului utilizat în România Mici proprietari, ROMÂNI, vor deţine în proprietate peste 70% din capitalul utilizat pe teritoriul României.
Nu vor mai exista OLIHARHI. Oligarhii sunt cei îmbogăţiţi pe căi necinstite care foloses bogăţia pentru a acapara, prin CORUPŢIE, şi puterea politică (statul), pe care o folosesc ca să fure şi mai mult din avuţia creată de cei mulţi şi cinstiţi. Vor exista oameni bogaţi, dar nu şi oligarhi. Marea majoritate a capitalului nu va mai fi deţinută de oligari (5% din români şi câteva sute de corporaţii străine), ci de CLASA MIJLOCIE, formată din ROMÂNI, creată prin acţiunea de împroprietărire, care va cuprinde circa 70% dintre cetăţenii ţării, şi va deţine 70% din capital, în proprietate privată.
Vom avea o pătură subţire de români bogaţi, îmbogăţiţi prin merite, nu prin hoţie. Vom avea şi o pătură subţire de români săraci, formată din cei certaţi cu munca. Marea majoritate a românilor vor forma clasa mijlocie a societăţii, familii de oameni înstăriţi, care vor câştiga venituri atât din muncă, salarii, cât şi din capital.
19. Se va schimba TOTAL regimul politic al societăţii. Deţinând puterea economică, clasa mijlocie va deţine şi puterea politică, va controla statul şi îşi va impune şi propriile valori morale: munca, cinstea, omenia etc.
20. România va deveni o ţară FĂRĂ CORUPŢIE. Dispărând corupătorii, vor dispare şi corupţii.
17 februarie 2016.

COMUNICATUL GpR nr. 4 - din data de 10 februarie 2016

România şi lumea pot scăpa din ghearele mafiei oligarhice transnaţionale
În cadrul reuniunii sale din data de 10 februarie 2016, GRUPUL PENTRU ROMÂNIA (GpR) a luat în discuţie ultimul Raport Oxfam (Comisia Oxford pentru Combaterea Foametei), raport dezbătut şi în cadrul Reuniunii economice de la Davos, care arată, printre altele, că cei mai bogati 62 de oameni ai Planetei deţin mai multă avuţie decât jumătatea săracă a Lumii.
Datele statistice arată o accelerare a acestui proces de oligarhizare a economiei mondiale.
În timp ce în anul 2015, numărul celor care deţineau în proprietate tot atâta avuţie cât cei mai săraci 3,5 miliarde de oameni, era de 80, în anul 2010, numărul acestora era de 388.
Avem asadar de a face cu o concentrare accentuată a bogăţiei pe plan mondial, materializată şi în faptul că în perioada 2009-2014 averile celor mai bogaţi 80 de oameni ai Planetei s-au dublat.
Predicţiile pentru viitor sunt şi mai sumbre, statisticile Oxfam indicând faptul că, în curând, 1% din populaţie va deţine 99% din avuţia Lumii - asta însemnând că 99% din populaţia Lumii va deţine doar 1% din această avuţie.
Atât la Reuniunea de la Davos cât şi cu alte prilejuri, oameni de ştiinţă importanţi, printre care şi economistul Muhammad Yunus, laureat al Premiului Nobel pentru Pace, subliniază faptul că această uriaşă concentrare a avuţiei mondiale în mâinile unui număr din ce în ce mai mic de oameni, având în contrapartidă un număr tot mai mare de oameni săraci este la fel de periculoasă ca şi distrugerea mediului înconjurător datorată poluării.
Goana nebună pentru acapararea de avuţie se află la originea tuturor relelor cu care se confruntă omenirea din toate timpurile. Ea stă la baza conflictelor şociale, a revoltelor, dar şi a războaielor pentru cucerirea de resurse şi de pieţe de desfacere.
Soluţia propusă de către Muhammad Yunus constă în acordare de microcredite celor săraci din banii puşi la dispoziţie de către oligarhii lumii prin acţiuni filantropice.
Soluţia propusă de economistul francez Thomas Piketty, autorul cărţii de referinţă CAPITALUL ÎN SECOLUL 21, propune impozitarea progresivă a capitalului şi utilizarea banilor obţinuţi din acest impozit pentru finanţarea serviciilor publice.
Grupul pentru România a luat în dezbatere soluţia propusă de către economistul român Constantin Cojocaru, autorul proiectului de lege privind construcţia economiei democratice, care îi poartă numele, soluţia constând în impozitarea progresivă a marilor averi şi utilizarea banilor astfel obţinuţi pentru investiţii productive, pentru împroprietarirea cetăţenilor cu capital privat, dar şi pentru crearea de capital public destinat exploatării resurselor naturale şi a activităţilor cu caracter strategic.
Iată textul de proiectului de lege supus dezbaterii:
“Lege privind construcţia economiei democratice
(Proiect)
Articolul1.
Se constituie Fondul Naţional de Capital Distributiv, care se alimentează din următoarele surse:
a) impozitul progresiv pe marile proprietăţi;
b) veniturile realizate de statul român prin confiscarea averilor dobândite ilicit;
c) veniturile realizate de statul român prin administrarea capitalului aflat în proprietate publică;
d) alte surse prevăzute de lege.
Articolul 2.
(1) Impozitul progresiv pe marile proprietăţi este plătit de persoanele fizice şi juridice române care deţin în proprietate active reale şi financiare cu o valoare totală mai mare de 500.000 de euro.
(2) Cotele de impozitare progresivă a marilor proprietăţi se stabilesc anual, prin hotărâre de Guvern, astfel încât să se asigure preluarea la Fondul Naţional de Capital Distributiv a 20% din PIB, în fiecare an.
Articolul3.
(1) Sumele colectate la Fondul Naţional de Capital Distributiv sunt folosite astfel:
a) 80% pentru împroprietărirea cu capital productiv a cetăţenilor ţării;
b) 20% pentru crearea de capital aflat în proprietate publică.
(2) Sumele colectate la Fondul Naţional de Capital Distributiv se repartizează, în fiecare an, pe judeţe şi municipiul Bucureşti, proporţional cu numărul locuitorilor acestora.
Articolul4.
(1) În primii 10 ani de aplicare a legii, fiecare cetăţean major al României va primi de la Fondul Naţional de Capital Distributiv suma de 20.000 de euro, pe care o va folosi pentru cumpărarea de capital productiv: terenuri, construcţii, maşini, utilaje, echipamente etc.
(2) Cei 18 milioane de români majori vor primi cele 20.000 de euro, eşalonat, pe parcursul celor 10 ani.
(3) Cetăţenii vor putea accesa cele 20.000 euro ca persoane fizice autorizate sau ca asociaţi în persoane juridice cu scop lucrativ: asociaţii familiale, societăţi comerciale, cooperative, etc.
(4) Selecţia cererilor de finanţare se va face prin concursuri de proiecte, asemănătoare celor utilizate la accesarea fondurilor europene.
Articolul5.
(1) Începând cu anul 11 de aplicare a legii, vor fi împroprietăriţi cu capital de la Fondul Naţional de Capital Distributiv numai tinerii cetăţeni români, la împlinirea vârstei de 18 ani.
(2) Suma cu care va fi împroprietărit fiecare tânăr cetăţean român va fi stabilită, anual, prin hotărâre de Guvern, dar nu va fi mai mică de 50.000 de euro
Articolul 6.
Cetăţenii vor putea folosi banii primiţi de la Fondul Naţional de Capital Distributiv şi pentru cumpărarea de acţiuni la societăţi comerciale create prin investiţii făcute de Fondul Naţional de Capital Distributiv.
Articolul 7.
Activele achiziţionate cu bani primiţi de la Fondul Naţional de Capital Distributiv nu pot fi înstrăinate. Ele pot fi lăsate moştenire, potrivit legii.
Articolul 8.
Tinerii, în vârstă de până la 35 de ani, care nu au şi nu au avut o locuinţă în proprietate, pot opta ca jumătate din sumele cuvenite lor, conform art.4 şi art.5, să fie folosite pentru plata parţială sau integrală a preţului primei lor locuinţe.
Articolul 9.
Organizarea şi funcţionarea Fondului Naţional de Capital Distributiv se stabilesc prin hotărâre de Guvern.”
În următoarea reuniune a GpR, vom continua dezbaterile asupra acestui proiect.
Invităm pe toţi cei interesaţi să facă comentarii şi propuneri pentru îmbunătăţirea textului proiectului.

OPRITI VANZAREA PAMANTULUI ROMANESC STRAMOSESC!

PÂNĂ CÂND?
Până când vor răbda românii să fie jefuiţi şi umiliţi?
Citiţi şi treceţi la acţiune!
Eliberarea nu ne-o pot aduce alţii.
Suntem blestemaţi să ne-o câştigăm singuri, sau să dispărem ca popor.
https://www.facebook.com/pasunisipaduri.comunale/posts/886775641440241

COMUNICATUL nr. 3 al Grupului pentru România

privind necesitatea schimbării Constituţiei şi a întregului sistem juridic al ţării

CONSTITUŢIA CETĂŢENILOR – element central al proiectului de ţară propus de GpR
Cu ajutorul Constituţiei şi al legilor adoptate pe baza acestei Constituţii, poporul român a fost adus în situaţia de a fi cel mai sărac popor din Uniunea Europeană, în ciuda uriaşelor resurse naturale, pe care ni le-au lăsat Dumnezeu şi strămoşii noştri.
Am fost deposedaţi de toată avuţia productivă pe care o acumulasem până în anul 1989.
Am fost deposedaşi de fabrici, de uzine, de bănci. O bună parte au fost distruse, demolate, vândute ca fier vechi, banii încasaţi fiind transformaţi în vile şi jeep-uri, sau transferaţi în afara ţării.
Cea mai mare parte a fabricilor, uzinelor şi băncilor noastre a fost vândută străinilor, la preţuri simbolice, contra comisioane care au îmbogăţit clasa politică.
Aproape toate resursele naturale ale ţării sunt exploatate de corporaţii străine, care câştigă profituri uriaşe şi provoacă distrugeri devastatoare mediului înconjurător.
Aproape jumătate din teritoriul agricol al ţării a fost vândut străinilor.
Suntem poporul cel mai jefuit din Uniunea Europeană. În România, noii proprietari ai capitalului, încasează două treimi din Produsul Intern Brut (PIB), ca profituri, astfel încât nouă ne rămâne o treime, ca salarii şi pensii. Aceasta, în timp ce, în Elveţia, de exemplu, proprietarii capitalului se mulţumesc cu o treime din PIB, restul, de două treimi, revenind salariaţilor.
Mai mult de jumătate din uriaşele profituri realizate în România nu sunt declarate şi nu sunt impozitate. România a ajuns statul european cu cele mai mici venituri la bugetul public naţional, ceea ce determină lipsa cronică de bani pentru finanţarea serviciilor publice: învăţământ, sănătate, apărare, ordine publică, gospodărirea localităţilor etc.
De la poporul cu cel mai mare grad de alfabetizare am ajuns poporul cu cel mai ridicat analfabetism funcţional.
Suntem singurul popor european care, în ultimul sfert de veac, ne-am redus numărul cu peste 15%.
Suntem singurul popor european în care jumătate din populaţia activă a fost obligată să-şi părăsească ţara, în căutarea unui loc de muncă.
Suntem singurul popor european care trăieşte în două state diferite.
Suntem singurul popor european care are un guvern conceput în afara ţării.
Suntem cel mai umilit popor european.
Iată unde ne-au adus actuala Constituţie şi legile adoptate în baza acesteia.
Iată de ce ne trebuie o nouă Constituţie, una pe baza căreia să adoptăm lagile prin care să ne luăm ţara înapoi.
Iată de ce GRUPUL PENTRU ROMÂNIA (GpR) susţine iniţiativa cetăţenească de revizuire a Constituţiei României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 886/26.11.2015, cunoscută sub denumirea de CONSTITUŢIA CETĂŢENILOR, care prevede schimbarea radicală a modului de organizare a societăţii româneşti şi a statului român, Constituţie prin care românii vor redeveni proprietarii ţării lor, România.
Iată, câteva din principalele prevederi ale Constituţiei Cetăţenilor:
1.Schimbarea raportului dintre democraţia directă şi aceea reprezentativă, prin transformarea referendumului în forma principală de exercitare a suveranităţii poporului.
Poporul român îşi recapătă dreptul de a legifera, de a vota legile, normele de convieţuire socială. Parlamentul adoptă legi numai în limitele stabilite de popor, prin Constituţie.
Poporul îşi recapătă dreptul de a vota, prin referendum, legi prin care să modifice, să completeze, sau să anuleze legile anticetăţeneşti şi antinaţionale adoptate de Parlament.
Poporul îşi recapătă dreptul de a demite pe toţi cei aleşi în funcţii publice care nu îşi respectă angajamentele asumate prin contractul electoral.
2. Autorităţile statului sunt complet separate şi independente unele faţă de altele. Ele se află sub controlul direct al poporului.
3. Preşedintele României numeşte şi conduce Guvernul. El răspunde în faţa poporului pentru calitatea guvernarii, pentru modul în care pune în practică Planul Naţional de Dezvoltare a României, aprobat de popor.
4. Autoritatea Judecătorească devine complet separată de Parlament şi de Preşedintele României. Preşedintele Autorităţii Judecătoreşti este ales de popor, ca şi Preşedintele României. El poate fi demis de popor. El este cel care numeşte în funcţie judecătorii şi procurorii.
5. Pe lângă cele trei existente – legislativă, executivă, judecătorească - se crează şase noi autorităţi ale statului - financiară, mediatică, electorală, morală, statistică, ştiinţifică - complet separate şi independente. Preşedinţii lor sunt aleşi de popor, ca şi Preşedintele României. Pot fi demişi de popor, dacă încalcă prevederile Constituţiei sau ale contractului electoral.
6. Avocatul Poporului, Preşedintele Curţii Constituţionale, Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Preşedintele Curţii de Conturi, Preşedintele Consiliului Legislativ, Directorul Serviciului Român de Informaţii, Directorul Serviciului Public de Presă, Radio şi Televiziune sunt aleşi de popor, ca şi Preşedintele României. Pot fi demişi de popor, dacă încalcă prevederile Constituţiei sau ale contractului electoral.
7. Parlamentul se compune dintr-o singură cameră, cu maxim 300 de membri.
8. Nimeni nu poate ocupa aceiaşi funcţie publică electivă pentru mai mult de două mandate, a câte 4 ani.
9. Cu excepţia funcţiilor de consilier local şi judeţean, toate celelate funcţii publice elective sunt incompatibile cu orice altă funcţie publică sau privată. Funcţiile de consilier local şi judeţean sunt incompatibile cu orice altă funcţie publică.
10. Se constituie asociaţiile comunitare, din care fac parte toţi cetăţenii cu drept de vot ai localităţilor, conduse de persoane fără apartenenţă politică. Asociaţiile comunitare au drept de control asupra tuturor organelor reprezentative ale statului, asupra tuturor autorităţilor statului şi asupra tuturor autorităţilor locale.
11. Construcţia economiei democratice, prin impozitarea progresivă a marilor averi şi împroprietărirea cetăţenilor ţării cu capital productiv - terenuri, construcţii, maşini, utilaje, echipamente etc. În economia democratică, majoritatea capitalului intră şi rămâne în proprietatea privată a majorităţii cetăţenilor, evitându-se, astfel, concentrarea capitalului în mâinile oligarhilor.
12. Bunurile destinate, folosite sau rezultate din infracţiuni ori contravenţii, ca şi cele a căror provenienţă nu se justifică, sunt confiscate, în condiţiile legii. Prin justificarea provenienţei bunurilor se înţelege obligaţia persoanei în cauză de a dovedi caracterul licit al mijloacelor folosite pentru dobândirea sau sporirea bunurilor.
13. Este interzisă finanţarea partidelor politice de la bugetul public, sau din fonduri private. Ele se finanţează exclusiv din cotizaţiile membrilor, aduse la cunoştinţa electoratului.
14. Autorităţile statului şi cele locale nu se pot împrumuta. Ele trebuie să funcţioneze cu veniturile colectate la bugetul public, potrivit legii.
15. Persoanele fizice şi juridice române se pot împrumuta numai în moneda naţională.
16. Căsătoria se poate încheia numai între bărbat şi femeie, aceştia având vârsta de cel puţin 18 ani.
17. Tratatele internaţionale în care România este parte pot intra în vigoare numai după aprobarea lor de către popor, prin fererendum.
18 Toate resursele naturale ale ţării sunt exploatate de întreprinderi româneşti dotate cu capital public, în beneficial românilor.
Textul complet al Constituţei Cetăţenilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 886/26.11.2015, poate fi citit pe www.variantacojocaru.ro.
3 februarie 2016.

CE ATI FACUT DIN NOI, NEISPRAVITILOR!

Bună ziua, doamnelor şi domnilor!
Pardon de expresie! Forma corectă de salut ar fi, „Vai de zilele noastre! Ce-aţi făcut din noi, neisprăviţilor?”
Pentru că ne-aţi sigilat destinele în zodia perdanţilor, voi face un salt peste cuvenitele formule de politeţe şi vă întreb abrupt: dacă fostul comandant al Penitenciarului Rîmnicu Sărat, Alexandru Vişinescu, a fost trimis în judecată pentru crime împotriva umanităţii şi drept urmare a fost condamnat la 20 de ani de închisoare, urmând să fie şi degradat militar, voi, cei care în ultimii 25 de ani, pretinzînd că aţi condus România, aţi devastat-o, aţi vîndut-o, aţi pustiit-o, ce meritaţi? Chiar dacă decizia nu este definitivă, putînd fi atacată, fie şi după o jumătate de secol, această vişinată expirată, va plăti pentru ororile comise.
Torţionarul Vişinescu se face vinovat de moartea şi de maltratarea a zeci, poate sute de detinuţi politici. Voi, cei care vă faceţi vinovaţi de distrugerea, fără precedent, a României, a unui popor, ce pedepse meritaţi?
– guvernele post-decembriste care s-au perindat la conducerea ţării în ultimii 25 de ani, au distrus, au falimentat, au privatizat defectuos ori au vîndut la fier vechi, peste 1.200 de mari întreprinderi româneşti. Drept urmare, peste jumătate din forţa aptă de muncă a plecat în Italia, Germania, Spania, Franţa… Unii muncesc pentru ei şi pentru familiile abandonate în ţară, alţii fură, cerşesc, ucid în numele supravieţuirii;
– în anul 1989, România nu numai că nu avea datorii externe, ci dispunea de 18 miliarde de dolari, care se constituiau din lichidități bancare sub formă de rezerve valutare şi de creanţe generate de exporturi. Unde au dispărut aceste sume?
– ne-aţi minţit, ne-aţi furat, ne-aţi devastat ţara, aţi creat condiţii optime reducerii populaţiei „pe căi naturale”. Natalitatea scade îngrijorător. Tinerii sînt ignoraţi;
– aţi pierdut (cedat) cu acte, moştenirea Gojdu;
– aţi pierdut pentru totdeauna tezaurul României încredinţat spre păstrare Moscovei;
– tot sub… conducerea voastră, România a fost scosă de pe lista producătorilor de aur, pierzînd astfel dreptul de a folosi poansonul BNR. În aceste condiţii, orice producator de aur din Romania trebuie sa apeleze la un laborator acreditat, ceea ce înseamnă costuri suplimentare pentru inscripţionarea lingourilor;
– tot la pierderi se încadrează şi Pavilionul naţional– simbolul care indică naţionalitatea navei. Cu alte cuvinte, dacă am rămas fără flotă, la ce i-ar mai folosi Autorităţii Navale Române, Pavilionul românesc?!
– unde sînt sumele enorme care constituiau fondul de pensii în 1989?
– unde sînt banii Fondului Solidaritatea?
– ce s-a întîmplat cu fondurile UTC, PCR şi ale Sindicatului socialist? Dar cu patrimoniul acestora, ce aţi făcut?
„În spatele fiecărei mari averi se află o fără-de-lege.” – aprecia Honore de Balzac. Voi cum veţi justifica traiul regesc şi averile colosale pe care vi le-aţi permis?
– aţi pritocit legi cu dedicaţie pentru grupuri de interese, legi care nu au nicio legătură cu poporul român, cu interesele ţării;
– prin complicitate, aţi contribuit la distrugerea fondului forestier, la înstrăinarea tuturor resurselor României;
– sub pretextul retrocedărilor, aţi înstrăinat clădiri monumente istorice, numeroase sedii de muzee, de şcoli, licee, grădiniţe, clinici medicale, dar şi terenuri intravilane;
– sînteţi devoratori nativi, aţi acceptat liberalizarea vînzării terenurilor, care va conduce la pierderea definitivă a României. După cum aflăm din scrierile domnului Eminescu, ţara a mai fost devorată dar „Matei Basarab răscumpăra cu bani din visterie, pămînturi încăpute pe mîini străine; astăzi trei din patru părţi ale acestor pămînturi sînt în asemenea mîini. Se înţelege că cu pământul trec drepturile publice, cu acestea Parlamentul, cu Parlamentul puterea.” Vom mai avea un Basarab care să răscumpere ceea ce aţi înstrăinat voi? Greu de crezut!
– actul de justiţie se face esenţialmente, pe baza interceptărilor convorbirilor, a iscoadelor, a trădărilor, a turnătoriilor numite parşiv, „denunţuri”, pe şantaj. Toate acestea, cu acordul sau la comanda voastră;
– Academia Română asistă fără nicio reacţie, la mutilarea Limbii române, care este memoria neamului. Desigur, şi primii demnitari ai ţării fac excepţie de limba română. A vorbi la întîlniri cu protocol de grad zero, în limba poporului pe care pretinzi că îl conduci, reprezintă o formă de respect faţă de acesta. De ce oare, Angela Merkel, François Hollande, Vladimir Putin, Sergio Mattarella şi alţi lideri vorbesc exclusiv în limbile oficiale ale ţărilor ai căror conducători sînt? Pot fi bănuiţi aceştia că sînt doar vorbitori ai unei singure limbi? În mod evident, nu!
– dominaţi de instincte primitive, de interese private ori de grupuri infracţionale, aţi procedat astfel încît funcţiile cele mai importante în stat au fost ocupate exclusiv, de indivizi numiţi pe cu totul alte criterii decît cele ale competenţei. De aici, dezastrul;
Histrionici, cu o ereditate fisurată, defectuoasă, ne-aţi amputat încrederea. Sub pretextul libertăţii de exprimare, aţi mutilat adevărul, astfel încît, adesea, viaţa pare mai dureroasă decît moartea.
– aţi contribuit la distrugerea agriculturii, astfel încît românii consumă furaje chimice de import. Drept consecinţă, România este pe locuri fruntaşe în Europa, chiar şi în lume, la numeroase afecţiuni cronice;
– aţi instrumentat complicităţi pentru a vă însuşi tone de bani din licitaţii organizate în folosul vostru;
– sînteţi abstracţi, aţi banalizat declinul. După 25 de ani de „reformă” a învăţămîntului, cei mai mulţi au diplome şi din ce în ce mai puţini, au studii. Nenumăraţi semianalfabeţi cu diplome, deţin funcţii importante în stat, de aici, consenciţele dezastruoase;
– sistemul sanitar, de asemeni, l-aţi reformat astfel încît, s-au înmulţit cimitirele;
– o devastatoare inflaţie a răului devorează ceea ce a mai rămas din noi. „România apare ca o ţară devastată de frici şi de percepţia unor pericole care pîndesc individul, comunităţile sau chiar ţara în totalitatea ei, la tot pasul. Universul social al românului pare populat de nesiguranţă şi incertitudini, de spaime şi viitoare pericole care îl determină la acţiuni sau reprezentări fataliste sau pesimiste cu privire la viitor” – se arată în analiza datelor unui studiu IRES, realizat în luna mai 2015. „Riscuri precum nesiguranţa locului de muncă sau cel legat de somaj sînt cele cu care ne-am obişnuit în ultimele decenii, dar la ele se adaugă mai nou terorismul, riscurile alimentare, poluarea, accidentele nucleare. Românii sînt tot mai speriaţi de traficul şi consumul de droguri sau de riscul unui război în zonă” – se mai arată în acelaşi studiu.
– Un popor este un organism viu, care nu poate supravieţui la nesfîrşit cu demnitatea amputată!
Întorcîndu-mă la victimele criminalului Vişinescu, care trăiau în condiţii inumane, înspăimîntate, fără hrană suficientă, fără medicamente, umilite, vin şi vă întreb, victimele regimurilor voastre nu au fost tratate în mod similar? Torturati psihic, nu şi fizic, numeroşi români s-au sinucis pentru că nu au putut suporta lipsurile, spaimele. Alţii, au plecat în veşnicie la vîrste tinere, din aceleaşi cauze.
Legendara „generaţia-n blugi şi-n adidaşi”, care a îndurat lipsuri inimaginabile, condiţii inumane, care a fost exploatată diabolic pentru ca România să achite datoria externă şi pe spatele căreia Ceauşescu a reclădit România, pentru ca să aveţi voi ce fura, sînt pensionarii de astăzi, cărora nu le puteţi asigura o existenţă decentă, binemeritată, determinîndu-i să se simtă vinovaţi pentru că nu au murit înante de împlinrea vîrstei de pensionare.
Cei mai mulţi dintre seniorii de astăzi, şi-au riscat vieţile, participînd necondiţionat la evenimentele din decembrie 1989, majoritatea, fără a pretinde titluri de revoluţionari şi recompense consistente.
Morţii din decembrie ’89, victimele mineriadelor, vor rămîne îngropate şi la propriu şi la figurat?
Ce-aţi făcut din ţara lor, din truda lor, din vieţile şi din morţile lor? Credeţi că veţi păcăli soarta şi că nu veţi plăti? Poate că unii veţi avea „şansa” să nu prindeţi acele vremuri, dar vă asigur că cel puţin unii dintre voi, mai devreme sau mai tîrziu, veţi avea soarta torţionarului Vişinescu, pe care, paradoxal, statul român l-a recompensat onorabil, pînă la vîrsta de 90 de ani.
Conform hotărîrii Curţii de Apel Bucuresti, Vişinescu trebuie să plătească urmaşilor victimelor sale, 300.000 de euro, cu titlu de despăgubiri. în solidar cu Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul de Interne şi Administraţia Naţională a Penitenciarelor. Chiar dacă instanţa a menţinut sechestru asigurător pe imobilul în care locuieşte Alexandru Vişinescu, cît şi pe o serie de acţiuni pe care acesta le-ar deţine la SIF, o parte din suma stabilită pentru despăgubiri, va fi suportată de stat prin instituţiile amintite, adică de noi, implicit de către urmaşii victimelor Vişinescului cel cumplit. Paradoxal sau nu, suportăm sau nu…
Ar fi multe de adăugat – distrugerea CFR, a Loteriei şi a Poştei Române, desfiinţarea cinematografelor şi implicit devastarea Patrimoniului imobiliar al România Film, deturnarea fondurilor europene şi de aici consecinţele etc, etc, etc.
Cum eu nu am autoritatea de a judeca şi de a pedepsi conform legislaţiei româneşti în vigoare, aceste fapte care au condus la distrugerea României, am semnalat doar, apreciind că toate acestea şi numeroase altele, pot fi catalogate ca fiind cel puţin crime împotriva umanităţii.
Vă întrebaţi poate cum îmi permit să nu folosesc pronumele de politeţe cînd mă adresez unor foşti şi actuali demnitari? Explicaţia este simplă şi de bun-simţ. De vreme ce sînt la per tu cu Dumnezeu, cum credţi că aş putea să mă adresez unor mincinoşi, unor trădători, unor hoţi, unor vînzători de ţară?
Cu mari rezerve, admit că nu toţi vă încadraţi în aceste categorii. Maxim 1-2 la sută, se exclud poate, dar şi aceia deliranţi, aroganţi, duplicitari…
Felicia Popa